Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

The Hours

By Michael Cunningham

(307)

| Paperback | 9780312305062

Like The Hours ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

The Hours tells the story of three women: Virginia Woolf, beginning to write Mrs. Dalloway as she recuperates in a London suburb with her husband in 1923; Clarissa Vaughan, beloved friend of an acclaimed poet dying from AIDS, who in modern-day New Yo Continue

The Hours tells the story of three women: Virginia Woolf, beginning to write Mrs. Dalloway as she recuperates in a London suburb with her husband in 1923; Clarissa Vaughan, beloved friend of an acclaimed poet dying from AIDS, who in modern-day New York is planning a party in his honor; and Laura Brown, in a 1949 Los Angeles suburb, who slowly begins to feel the constraints of a perfect family and home. By the end of the novel, these three stories intertwine in remarkable ways, and finally come together in an act of subtle and haunting grace.

484 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Tre donne ritratte in tre giorni casuali della loro vita, tre approcci totalmente diversi alla vita. Un bel libro per animi sensibili...anche se Mrs D. mi è rimasta un po' indigesta.

    Is this helpful?

    Hollypenny said on Jul 17, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Splendido, anche se di non facile lettura

    Un po' perplessa inizialmente, ammetto che alla fine ero letteralmente conquistata. Se non sapessi che si tratta di uno scrittore, avrei giurato che l'autrice fosse una donna, tanto l'animo femminile è trattato con maestria. Ottimo il risultato dell' ...(continue)

    Un po' perplessa inizialmente, ammetto che alla fine ero letteralmente conquistata. Se non sapessi che si tratta di uno scrittore, avrei giurato che l'autrice fosse una donna, tanto l'animo femminile è trattato con maestria. Ottimo il risultato dell'intreccio delle vite di queste tre donne: la grande Virginia Wolf, un suo personaggio e una lettrice, di cui poi un finale a sorpresa svelerà il reale rapporto tra loro. In un costante incastro delle storie, viene trattato il tema della depressione e del suicidio, ma con tatto ed eleganza. Indubbiamente splendido, ma sconsigliabile a chi predilige le "letture da spiaggia".

    Is this helpful?

    CR 55 said on Mar 14, 2014 | 1 feedback

  • 1 person finds this helpful

    Mi ha incantato. Non so dire se sia bello, so solo che non sono riuscita a non divorarlo. Molto concentrato, racconta un'infinità di cose. In più mi ha chiarito molti aspetti del film che non mi tornavano. Davvero molto bello!

    Is this helpful?

    Hikaru said on Feb 25, 2014 | Add your feedback

  • 2 people find this helpful

    "Clarissa andrà avanti (...) e qualcun altro, un poeta squilibrato, un visionario, morirà"

    Un inno alla vita e alla sua inafferrabilità.
    Non saprei come altro descrivere questo libro

    Is this helpful?

    Ellis_4733 said on Feb 17, 2014 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book