The Importance of Being Earnest

(Collected Works of Oscar Wilde)

Publisher: Classic Books

4.2

Language: English | Number of Pages: | Format: Library Binding | In other languages: (other languages) Italian , Spanish

Isbn-10: 0742629406 | Isbn-13: 9780742629400 | Publish date:

Also available as: Paperback , Softcover and Stapled , Audio CD , Hardcover , Audio Cassette , School & Library Binding , Others , Mass Market Paperback , eBook

Category: Family, Sex & Relationships , Fiction & Literature , Humor

Do you like The Importance of Being Earnest ?

The Importance of Being Earnest shows a full measure of Oscar Wilde's legendary wit, and embodies more than any of his other plays, his decency and warmth. This edition contains substantial excerpts from the original four-act version which was never produed, as well as the full test of the final three-act version, selections from Wilde's correspondence, and commentary by George Bernard Shaw, Max Beerbohm, St. John Hankin, and James Agate.

L'importanza di ricevere in regalo un libro che cercavi da un sacco

Finalmente dopo anni di ricerche ho nelle mie manacce l'edizione dove "ernesto-onesto-quello che è" è sostituita con un brillante (parere mio, eh?) FRANCO.
    La mia mania collezionistica è appagata.
    E ...continue

La mia mania collezionistica è appagata.
    E nie', dovevo esultare da qualche parte

Una obra tremendamente divertida de excelente categoria. Es la típica comedia de enredos pero tocada por Oscar Wilde se transforma en una obra de gran inteligencia y elegancia, repleta de frases ingeniosas y situaciones muy graciosas. Me lo he pasado en grande.

Brillante

Commedia brillante e pungente con cui Wilde critica la tendenza della società inglese dell'epoca di curare più la forma che la sostanza. Semplicemente bellissima!!

Per una recensione più dettagliata:
    ...continue

Per una recensione più dettagliata:

Genial, para todos los que gusten del cinismo, la amoralidad y la decadencia que destilan todas las obras de Oscar Wilde
    Como todos los libros de Wilde: una colección de citas ingeniosas y humor decad ...continue

Como todos los libros de Wilde: una colección de citas ingeniosas y humor decadente.
    - Esperarás por mí un tiempo?
    - Si no es demasiado largo, voy a esperar por ti toda mi vida