Create your own shelf sign up

Together we find better books

[−]
  • Search Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

The Last Shot

By

Publisher: HarperCollins Publishers

3.8
(12)

Language:English | Number of Pages: 188 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Italian

Isbn-10: 0007198779 | Isbn-13: 9780007198771 | Publish date: 

Also available as: Hardcover , eBook

Category: Fiction & Literature

Do you like The Last Shot ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description
In this remarkable book, Hugo Hamilton tells the story of individuals caught up in the turbulent last days of World War II. Stationed in Czechoslovakia, lovers Bertha Sommer and Officer Franz Kern long to escape from the war and its consequences, but they are trapped between the advancing Red Army and the fear of their own system, which punishes desertion with death. Meanwhile, an American contemporary, living in Germany, sets out on a mission to find the exact location of the last shot fired in the war, in a personal attempt to close this horrific chapter in humanity's history.
Sorting by
  • 3

    L'ultimo sparo

    Belle le due storie che si incrociano: una alla fine della seconda guerra mondiale e l'altra contemporanea. Raccontantano entrambe di un amore a cui si mette il punto perchè a volte è la soluzione più semplice. Raccontato senza disperazione struggente ma con un'ineluttabilità calma e razionale ch ...continue

    Belle le due storie che si incrociano: una alla fine della seconda guerra mondiale e l'altra contemporanea. Raccontantano entrambe di un amore a cui si mette il punto perchè a volte è la soluzione più semplice. Raccontato senza disperazione struggente ma con un'ineluttabilità calma e razionale che aiuta a prendere le decisioni. Malinconico ma bello.

    said on 

  • 0

    L'ultimo sparo, di Hugo Hamilton

    http://www.booksblog.it/post/5593/lultimo-sparo-di-hugo-hamilton

    Fraulein Bertha è la segretaria di un capitano della Wermarcht. È l’ultima civile arruolata dai nazisti rimasta nel villaggio di Laun, In Cecoslovacchia. Siamo nel 1945 e Hitler è morto.

    said on