Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

The Lovely Bones

A Novel

By Alice Sebold

(97)

| Hardcover | 9780316666343

Like The Lovely Bones ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

When we first meet 14-year-old Susie Salmon, she is already in heaven. This was before milk carton photos and public service announcements, she tells us; back in 1973, when Susie mysteriously disappeared, people still believed these things didnt happ Continue

When we first meet 14-year-old Susie Salmon, she is already in heaven. This was before milk carton photos and public service announcements, she tells us; back in 1973, when Susie mysteriously disappeared, people still believed these things didnt happen. In the sweet, untroubled voice of a precocious teenage girl, Susie relates the awful events of her death, and her own adjustment to the strange new place she finds herself. (It looks a lot like her school playground, with the good kind of swingset.) With love, longing, and a growing understanding, Susie watches her family as they cope with their griefher father embarks on a search for the killer, her sister undertakes a feat of amazing daring, her little brother builds a fort in her honorand begin the difficult process of healing. In the hands of a brilliant new novelist, and through the eyes of her winning young heroine, this story of seemingly unbearable tragedy is transformed into a suspenseful, touching, even funny novel about family, memory, love, heaven, and living.

1433 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Abbandonato

    In trent'anni di letture questo è l'ottavo libro abbandonato. Ci ho provato due volte. La prima non sono riuscito a terminare la lettura del primo capitolo, la seconda volta sono arrivato a pagina 74 e in tutta sincerità più leggevo più mi accorgevo ...(continue)

    In trent'anni di letture questo è l'ottavo libro abbandonato. Ci ho provato due volte. La prima non sono riuscito a terminare la lettura del primo capitolo, la seconda volta sono arrivato a pagina 74 e in tutta sincerità più leggevo più mi accorgevo che mi stavo allontanando dalla lettura in generale. Quando un libro causa questo grave danno va abbandonato.

    Is this helpful?

    Simone Saveri said on Sep 12, 2014 | Add your feedback

  • 2 people find this helpful

    Libro abbandonato. Madredituttiglidei che pesantezza, non scorre, non si fa leggere o sono io che non riesco a leggerlo. ABBANDONATO.

    Is this helpful?

    Alessandro Fabrizi said on Sep 8, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    少數讓我看了會非常不舒服的故事情節...多年仍難忘記

    Is this helpful?

    elliesyh said on Sep 7, 2014 | Add your feedback

  • 5 people find this helpful

    Deprimente

    Ecco uno degli acquisti librari dei quali mi sono pentita. Ho una sola parola per descriverlo: deprimente.

    Is this helpful?

    Peste Noire said on Aug 24, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Gran bel libro, mai troppo patetico o troppo banale nell'affrontare il tema della morte di una ragazzina e della conseguente sofferenza da parte di amici e familiari. Quello che succede alla protagonista è fortemente attuale e sembra di leggere una d ...(continue)

    Gran bel libro, mai troppo patetico o troppo banale nell'affrontare il tema della morte di una ragazzina e della conseguente sofferenza da parte di amici e familiari. Quello che succede alla protagonista è fortemente attuale e sembra di leggere una delle tante pagine di cronaca nera che raccontano di adolescenti stuprate e ammazzate.
    Piuttosto irregolare il ritmo narrativo, a tratti rallentato da riflessioni e flashback e, in altri momenti, accelerato e scandito da precisi indicatori temporali. Un po' deludente il finale ma, tutto sommato, un gran capolavoro.

    Is this helpful?

    Tonia Afeltra said on Aug 22, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Questo è un romanzo che entra nelle ossa, si insinua portando commozione, malinconia, tenerezza. La magia della narrazione di Susie è l'empatia: non giudichiamo duramente nessun personaggio, ma siamo continuamente spinti a cercare di comprenderlo.

    Is this helpful?

    Agnese said on Aug 21, 2014 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book

Groups with this in collection