The Monk Who Sold His Ferrari

Publisher: HarperCollins Publishers Inc

3.5

Language:English | Number of Pages: 224 | Format: Hardcover | In other languages: (other languages) Chi traditional , Spanish , German , Italian , Catalan , Norwegian , Portuguese

Isbn-10: 0062515608 | Isbn-13: 9780062515605 | Publish date:  | Edition 1st ed

Also available as: Paperback , Audio Cassette , Softcover and Stapled , Others , eBook

Category: Health, Mind & Body , Philosophy , Self Help

Do you like The Monk Who Sold His Ferrari ?

In this wonderfully crafted fable, protagonist Julian Mantle, a tough, high-powered, and incredibly driven lawyer, changes his life radically after a heart attack nearly kills him. To the amazement of all, he decides to abandon his successful career, sell all his possessions, and trek to India in an effort to find timeless wisdom on living a more meaningful life. Months later, when he returns to the West looking tranquil and radiantly young, he recounts the story of his life-changing journey through the Himalayas, sharing with his former law protg seven principles and practices he discovered there that can help us get off the career treadmill and begin to experience the true joy of life.

The Monk Who Sold His Ferrari imaginatively presents a set of simple yet profoundly effective lessons for personal growth, created by bestselling author and renowned professional speaker Robin S. Sharma, based on his own search for life's true purpose. In a tale that is both wondrous and mystical, Sharma offers practical and wise advice on how to:

• develop joyful thoughts
  • follow your life's mission and calling
  • look within for success
  • cultivate self-discipline and act courageously
  • value time as your most important commodity
  • nourish your relationships
  • and live life fully, one day at a time.

• Sorting by

Buona lettura, da riprendere in mano a più riprese.

Questo libro mi ha colpito, perché è chiaro che non vuole raccontare una storia, ma aprire gli occhi dell'umanità. Conoscendo già alcuni degli argomenti trattati, devo dire che per come esposti nel libro sono davvero illuminanti. Tuttavia non l'ho goduto appieno, avendolo dilazionato in più giorni: credo che per poterlo assaporare appieno vada letto in uno, massimo due giorni. Lo riprenderò sicuramente in mano per un'altra lettura.

Como novela es un pestiño de primera. Ni siquiera las descripciones del viaje logran que el libro tenga un ápice de interés. Como libro de autoayuda, se limita a volver a explicar los mismos mensajes de siempre. Ni siquiera las enseñanzas contadas a través de fábulas, logran engancharte.

T ...continue

Tanto concepto espiritual y filosófico hace que el libro te aburra y se te haga pesado. Además, me parece un libro un poco idealista. No veo como podrías aplicar todas las técnicas que enseña en la vida cotidiana, dado que la vida que lleva un Yogui en el Himalaya es radicalmente opuesta a la de cualquier persona de occidente. El autor se esfuerza por intentar hacer comprender al lector que es posible, pero a mi no me ha convencido.

Supongo que es un libro hecho a medida, para aquellos a los que les guste el tema. Si lo que buscas es un libro que pueda ayudarte a mejorar como persona, no te lo recomiendo por que es demasiado complicado y engorroso.

Un compendio di abusate verità che potrebbe essere utile ad una giovine anima che mai abbia letto un testo piu' spirituale della Gazzetta dello Sport; che sia orfano e quindi senza guida parentale; che non abbia nessuna idea del valore di un libro scritto con competenza.
      Questa favola - giu ...continue

Questa favola - giustappunto patrocinata in copertina dal candido Coelho - raggiunge livelli di falsità ontologica unici nel suo genere, rifacendosi a qualsiasi proverbio, novella per bambini, luogo comune new-age che sia riuscito a trovare il sagace scrittore, spacciandoli per verità potentissime e banali, attribuendone poi la paternità a eterei monaci che abitano la' dove abita lo Yeti.
      Imbarazzante intellettualmente in alcuni punti, da consigliare eventualmente agli studenti degli istituti secondari inferiori, per le ore di alternativa.

Compendio de sabidurías orientales, sobre todo budistas, expresadas de forma sencilla y amena. La falta de profundidad y el propio formato le restan transcendencia, pudiendo servir en todo caso como iniciación al budismo o como apertura a lo espiritual.

La verdad es que me esperaba otra cosa... normalmente este tipo de libros te cuentan un cuento, normalmente entretenido/impactante, con moraleja pero este no es el caso... me ha parecido soporífero e inverosímil y no entiendo porque tiene tanta fama.

Libro regalato. Prime venti pagine di fastidio fisico e poi invece qualcosa funziona. Se devo esprimere un voto per il romanzo, la stella è una. Se alle idee, quasi quattro. Non so come, ma qualcosa funziona.