Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

The Particular Sadness of Lemon Cake

By Aimee Bender

(11)

| Paperback | 9780099538271

Like The Particular Sadness of Lemon Cake ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

On the eve of her ninth birthday, unassuming Rose Edelstein, a girl at the periphery of schoolyard games and her distracted parents' attention, bites into her mother's homemade lemon-chocolate cake and discovers she has a magical gift: she can taste Continue

On the eve of her ninth birthday, unassuming Rose Edelstein, a girl at the periphery of schoolyard games and her distracted parents' attention, bites into her mother's homemade lemon-chocolate cake and discovers she has a magical gift: she can taste her mother's emotions in the slice. She discovers this gift to her horror, for her mother - her cheerful, can-do mother - tastes of despair and desperation. Suddenly, and for the rest of her life, food becomes perilous. Anything can be revealed at any meal. Rose's gift forces her to confront the secret knowledge all families keep hidden - truths about her mother's life outside the home, her father's strange detachment and her brother's clash with the world. Yet as Rose grows up, she realises there are some secrets that even her taste buds cannot discern. "The Particular Sadness of Lemon Cake" is a luminous tale about the heartbreak of loving those whom you know too much about. It is profound and funny, wise and sad, and Aimee Bender's dazzling prose illuminates the strangeness of everyday life.

252 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Bello ma la trama e' labile

    Un libro che si legge con piacere ma gli ingredienti fanno i grumi e la lievitazione e' troppo lunga.

    Is this helpful?

    wood said on Aug 15, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    superate le prime pagine...

    ...dove sembra un romanzo da femmine invasate col cibo, si svela questo gioiellino fatto di personaggi semplici e terraterra, dove un piccola capacità particolare, apparentemente inutile e dannosa per chi la detiene, è la chiave per aprire le porte d ...(continue)

    ...dove sembra un romanzo da femmine invasate col cibo, si svela questo gioiellino fatto di personaggi semplici e terraterra, dove un piccola capacità particolare, apparentemente inutile e dannosa per chi la detiene, è la chiave per aprire le porte della propria vita e della propria apparentemente banale famiglia.
    strambo con leggiadria e tatto. decisamente da leggere.

    Is this helpful?

    Eru said on Aug 11, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Mettiamola così: quando la letteratura incontra una sorta di potere da supereroe e, al posto di innalzarlo a chissà quale avventura, lo trasla verso la vita quotidiana e lo rende intimo e raccolto.
    Davvero un gran bel romanzo!

    Is this helpful?

    Silvano.F said on Aug 8, 2014 | Add your feedback

  • 2 people find this helpful

    Pagina 84

    Quella domenica sera, dopo cena, Joseph si sedette vicino a mamma sul divano e con grande attenzione immerse le pinzette in una coppa di acqua calda poco profonda e con pazienza usò le lunghe dita, la destrezza che condivideva con lei, per curarle le ...(continue)

    Quella domenica sera, dopo cena, Joseph si sedette vicino a mamma sul divano e con grande attenzione immerse le pinzette in una coppa di acqua calda poco profonda e con pazienza usò le lunghe dita, la destrezza che condivideva con lei, per curarle le mani. Ogni volta che toglieva una scheggia puliva le pinzette con un tovagliolino di carta, le reimmergeva e si metteva a cercare la prossima. Ci volle un'ora, e in poco tempo divenne un'attività regolare di ogni domenica sera.

    Is this helpful?

    Arturo said on Aug 8, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Una gradevolissima lettura ricca di emozioni, apprezzabile da chi si lasci un po' andare oltre i limiti del possibile e del razionale.

    Per me una piccola pausa di respiro prima di riprendere l'enciclopedico Infinite Jest...

    Is this helpful?

    e-bookworm (do androids dream of electric sheep?) said on Aug 1, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Potenziale sprecato

    Un'idea originale e accattivante, che si perde a metà libro e non è più in grado di sostenere la trama. Peccato, lo stile piacevole della Bender non riesce comunque a far decollare la narrazione.

    Is this helpful?

    absoLut said on Jun 22, 2014 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book