Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

The Partner

(John Grishham)

By John Grisham

(11)

| Audio Cassette | 9780553472837

Like The Partner ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

They watched Danilo Silva for days before they finally grabbed him.  He was living alone, a quiet life on a shady street in a small town in Brazil; a simple life in a modest home, certainly not one of luxury.  Certainly no evidenc Continue

They watched Danilo Silva for days before they finally grabbed him.  He was living alone, a quiet life on a shady street in a small town in Brazil; a simple life in a modest home, certainly not one of luxury.  Certainly no evidence of the fortune they thought he had stolen.  He was much thinner, and his face had been altered.  He spoke a different language, and spoke it very well.

But Danilo had a past with many chapters.  Four years earlier he had been Patrick Lanigan, a young partner in a prominent Biloxi law firm.  He had a pretty wife, a new daughter, and a bright future.  Then one cold winter night Patrick was trapped in a burning car and died a horrible death.  When he was buried his casket held nothing more than his ashes.  

From a short distance away, Patrick watched his own burial.  Then he fled.  Six weeks later, a fortune was stolen from his ex-law firm's offshore account.  And
Patrick fled some more.

But they found him.

58 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Del 1997.
    Che noia. Scusate il piccolo spoiler: si capisce ad un terzo che era tutto pianificato e che il piano andrà liscio come l'olio e che il buono è buono e vincerà senza problemi. ARGH!

    Is this helpful?

    Cesare Gallotti said on May 11, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Forse il miglior romanzo di Grisham, specialmente per quelli che vogliono tagliare i ponti con tutto

    Is this helpful?

    Stefano Lombardini said on Jan 7, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Questo è il primo romanzo di Grisham che leggo e devo dire che nel complesso mi è piaciuto. La trama è geniale, una storia veramente incredibile dove nulla è lasciato al caso e con un finale veramente sorprendente che mai avrei sospettato. Devo dire ...(continue)

    Questo è il primo romanzo di Grisham che leggo e devo dire che nel complesso mi è piaciuto. La trama è geniale, una storia veramente incredibile dove nulla è lasciato al caso e con un finale veramente sorprendente che mai avrei sospettato. Devo dire che l'autore è abilissimo a tirare le fila della storia e pian piano far venire a galla la verità. Peccato che in alcune parti forse si dilunghi un pò troppo e soprattutto all'inizio può risultare a tratti un pò noioso. Comunque merita senza dubbio di essere letto.

    Is this helpful?

    Monicacaviglia said on Oct 3, 2013 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Finale a sorpresa

    Bel libro, la trama è già stata raccontata da tutti per cui esprimo solo un mio giudizio. Si legge bene, e fino alla fine pensavo "bella trama, fluida, scorrevole, ma purtroppo non ci sono colpi di scena, è tutto molto scontato". Bene, poi sono arriv ...(continue)

    Bel libro, la trama è già stata raccontata da tutti per cui esprimo solo un mio giudizio. Si legge bene, e fino alla fine pensavo "bella trama, fluida, scorrevole, ma purtroppo non ci sono colpi di scena, è tutto molto scontato". Bene, poi sono arrivato alla fine!

    Is this helpful?

    Ex Bomber said on Jul 17, 2013 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book