Create your own shelf sign up

Together we find better books

[−]
  • Search Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

The Sweet Forever

(Five Star)

By

Publisher: Serpent's Tail

3.8
(41)

Language:English | Number of Pages: 298 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Italian , French

Isbn-10: 1852427361 | Isbn-13: 9781852427368 | Publish date:  | Edition New Ed

Also available as: Mass Market Paperback , Hardcover , Others

Category: Crime , Mystery & Thrillers

Do you like The Sweet Forever ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description
It's March madness. And the college boys are playing basketball on TV. But on the streets of D.C., the homeboys are dealing, dissing, dying. From behind plate glass, with an 80s backbeat pounding in his brain, Marcus Clay watches it all happen, and prays that he can make a go with his downtown record store. Then a car comes careening down U Street. And what Marcus sees next will plunge him into the middle of a war.

A drug runner is decapitated in the crash. A bystander--a white boy desperate to buy a woman's love--snatches a bag of cash from the wreck. And a prince of crime wants it back. . . . For Marcus's buddy, Dimitri Karras, the mayhem is a chance to make a score. For a pair of dirty cops it's a chance to get free. And for dozens of lives swept up into the maelstrom, it's just another springtime in America's capital, where the game is played for keeps . . .
Sorting by
  • 4

    una vera black novel

    una vera black novel, nel senso che tutti i protagonisti, eccetto uno, sono neri. e tutti gli ingredienti del plot sono legati a quell'ambiente, al limite del "gia visto": droga, armi, musica, bad boy, violenza ecc. Ma la capacità di Pelecanos di mischiare tutti questi ingredienti e tirar fuori u ...continue

    una vera black novel, nel senso che tutti i protagonisti, eccetto uno, sono neri. e tutti gli ingredienti del plot sono legati a quell'ambiente, al limite del "gia visto": droga, armi, musica, bad boy, violenza ecc. Ma la capacità di Pelecanos di mischiare tutti questi ingredienti e tirar fuori una storia che non sia banale e trita è unica. Alla fine questo libro lo divori. Da leggere mentre si guarda una qualsiasi puntata della prima serie di "The wire"

    said on 

  • 1

    I romanzi di P. hanno sempre lo stesso tema:suburbia di Washington: violenza, droga, disperazione, corruzione ecc.
    Stanca.Abbandonato dopo 200 pagg.

    said on 

  • 5

    Occorre far attenzione (questa volta ci sono cascato) in quanto è un romanzo già uscito per i gialli Mondadori un po' di tempo fa: quando era uscito, l'ho proprio amato.
    Ora è ripubblicato da Piemme cambiando il precedente titolo in italiano. Non è la prima volta che succede con la Piemme: ...continue

    Occorre far attenzione (questa volta ci sono cascato) in quanto è un romanzo già uscito per i gialli Mondadori un po' di tempo fa: quando era uscito, l'ho proprio amato.
    Ora è ripubblicato da Piemme cambiando il precedente titolo in italiano. Non è la prima volta che succede con la Piemme: legittimo, per carità, però non chiamamola prima edizione 2013 .....

    said on 

  • 4

    Uno dei migliori di Pelecanos. Rock, coca, una spruzzata di sesso, personaggi che si amano e si odiano, gli elementi di questa "favola metropolitana".

    said on