The Troubled Man

A Kurt Wallander Mystery

By Henning Mankell

| Hardcover | 9781846553714

Like The Troubled Man ?

Every morning Hakan von Enke takes a walk in the forest near his apartment in Stockholm. However, one winter's day he fails to come home. It seems that the retired naval officer has vanished without trace. Detective Kurt Wallander is not officially i Continue

Every morning Hakan von Enke takes a walk in the forest near his apartment in Stockholm. However, one winter's day he fails to come home. It seems that the retired naval officer has vanished without trace. Detective Kurt Wallander is not officially involved in the investigation but he has personal reasons for his interest in the case as Hakan's son is engaged to his daughter Linda. A few months earlier, at Hakan's 75th birthday party, Kurt noticed that the old man appeared uneasy and seemed eager to talk about a controversial incident from his past career that remained shrouded in mystery. Could this be connected to his disappearance? When Hakan's wife Louise also goes missing, Wallander is determined to uncover the truth. His search leads him down dark and unexpected avenues involving espionage, betrayal and new information about events during the Cold War that threatens to cause a political scandal on a scale unprecedented in Swedish history. The investigation also forces Kurt to look back over his own past and consider his hopes and regrets, as he comes to the unsettling realisation that even those we love the most can remain strangers to us.
And then an even darker cloud appears on the horizon...The return of Kurt Wallander, for his final case, has already caused a sensation around the globe. "The Troubled Man" confirms Henning Mankell's position as the king of crime writing.

Aunque ha aparecido recientemente en España el relato corto "Huesos en el jardín"; "El hombre inquieto" pasa por ser la última novela policial del sagaz e intuitivo inspector Wallander.
    Mankell se despide así de su carismático personaje, poniendo pun ...(continue)

Mankell se despide así de su carismático personaje, poniendo punto final a determinados capítulos y episodios -prolongados a lo largo del tiempo- que no acababan por quedar resueltos.
    La investigación y el caso que le ocupan en este volumen, son para mí, totalmente baladíes e intrascendentes; ya que lo que más me interesa como lector es su funesta y precaria vida personal: Una espumeante ola de grisáceo mar que va encauzada hacia el retiro, la soledad, la vejez y las brumas incipientes del alzheimer.
    La narración adquiere desde el principio tonos melancólicos, tristes y plagados de nostalgia.
    Los pasos ya lentos de un hombre que lo ha dado todo por su profesión; pero que fuera de ella, se siente completamente perdido, desolado e incomprendido.
    El broche de oro que faltaba por poner a esta gran saga de diez libros de género negro, realmente cautivadores.

mancusso73 said on Jun 21, 2014 | Add your feedback

Il migliore tra i libri di Mankell. Un'ambientazione più ricca, una bellissima introspezione della parte finale della vita. Il giallo, con forti tinte di spionaggio e marcati riferimenti alla realtà politica del passato recente, è un pretesto per l'analisi dei rapporti dell'individuo con altri individui e col proprio mondo. Non si sa quanto piccolo.

Danilibera said on May 3, 2014 | Add your feedback

Li ho letti tutti. Quelli di Wallander. E ho esitato un anno intero prima di affrontare l'ultimo. Non volevo che finisse. Ma Mankell ha saputo dargli una fine naturale, con il graduale e
    progressivo distacco da tutto e da tutti come accade nella vita ...(continue)

progressivo distacco da tutto e da tutti come accade nella vita. Certo non sarà altissima letteratura - per quella abbiamo i Roth e compagnia bella - ma l'abilità di infondere un senso di empatia e comunanza che alcuni di questi autori scandinavi hanno, è sorprendentemente sempre presente e coinvolgente.

AdrianaT. said on Mar 8, 2014 | Add your feedback

Wallander incarna i pensieri di molti di noi che, ragazzi non più giovani, guardano al passato con nostalgia frammista a sprazzi di gioia e con un po' di ansia al futuro.

Continuare a fare il proprio dovere, continuare a mantenere la motivazione, nonostante tutto e' tra i compiti più ardui non solo di Wallander, ma di tutti coloro che vorrebbero migliorare la società in cui vivono.
    Comunque anche la trama non è male.

Carmen said on Feb 12, 2014 | Add your feedback

Umano, toccante, realistico, ma tristissimo, quanto alla vicenda dell'uomo Wallander.

Quanto alla storia, una delle migliori, ma del resto Mankell e' un grandissimo scrittore e nn ha mai fallito un romanzo, rimane da chiedersi se la sua visione del mondo dello spionaggio sia davvero tal quale è' descritta .....

Claudia Giovanardi said on Jan 8, 2014 | Add your feedback

Ultimo romanzo della serie "Wallender". Un vero e proprio canto del cigno, sicuramente il miglior libro della serie. E con un'uscita di scena molto umana e toccante...

Emanuele Mignone (alias Captain Achab) said on Oct 18, 2013 | Add your feedback