Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

The Whisperer

By Donato Carrisi

(6)

| Paperback | 9780349123448

Like The Whisperer ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

Six severed arms are discovered buried in a forest clearing. They are arranged in a mysterious circle, and appear to belong to missing girls between the ages of eight and thirteen. But the rest of the bodies are nowhere to be found. Criminologist Gor Continue

Six severed arms are discovered buried in a forest clearing. They are arranged in a mysterious circle, and appear to belong to missing girls between the ages of eight and thirteen. But the rest of the bodies are nowhere to be found. Criminologist Goran Gavila is given the case. A dishevelled, instinctively rebellious man, he is forced to work with young female police officer Mila Vasquez. Lithe, boyish, answering to no one, Mila has a reputation as a specialist in missing children. She also has a tragic history of her own that has left her damaged, unable to feel or to relate to others. Theirs is a fiery but strangely affecting working relationship - and as they uncover more secrets about the dark secrets in the forest, their lives are increasingly in each other's hands...A gripping literary thriller that has taken Italy by storm, The Whisperer has been as sensational a bestseller in Europe as the Stieg Larsson novels. It is that rare creation: a thought-provoking, intelligent literary novel that is also utterly unputdownable.

1026 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    *** This comment contains spoilers! ***

    Un libro che mi è stato consigliato a gran voce e che non ha deluso le aspettative. Bellissimo emozionante divorato in 2 giorni, ti incolla alle pagine e ti tiene prigioniero. Ho amato molto la protagonista detective Mila forse perché in alcuni aspet ...(continue)

    Un libro che mi è stato consigliato a gran voce e che non ha deluso le aspettative. Bellissimo emozionante divorato in 2 giorni, ti incolla alle pagine e ti tiene prigioniero. Ho amato molto la protagonista detective Mila forse perché in alcuni aspetti mi assomiglia. L' unica nota dolente è stata la fine di Goran, ci sono rimasta malissimo. Però bello bello bello, consigliatissimo.

    Is this helpful?

    Giulia Bett said on Aug 29, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    *** This comment contains spoilers! ***

    Buonissimo esordio di Donato Carrisi, con buona suspense, buona descrizione dei personaggi e molti colpi di scena (forse troppi). Cupo e un pò angosciante, forse un pò troppo. Piccoli difetti: il titolo del libro che forse svela un pò troppo e il fat ...(continue)

    Buonissimo esordio di Donato Carrisi, con buona suspense, buona descrizione dei personaggi e molti colpi di scena (forse troppi). Cupo e un pò angosciante, forse un pò troppo. Piccoli difetti: il titolo del libro che forse svela un pò troppo e il fatto di essere il primo di una possibile serie (e anche questo rischia di svelare qualcosina). Anche la mancanza di ambientazione (nel senso che non viene detto dove sono ambientate le vicende) non mi è troppo piaciuta anche se potrebbe avere senso (proprio per indicare che potrebbe accadere ovunque). Mi è piaciuto molto il personaggio di Mila.

    Is this helpful?

    Chrissnow said on Aug 21, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Troppo

    Troppo di tutto. Troppe morti, troppi colpevoli, troppi problemi, troppo horror. No, proprio non mi é piaciuto.

    Is this helpful?

    mafalda0250 said on Aug 14, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    ... troppo... da renderlo completamnte inverosimile

    Is this helpful?

    Gimatteo said on Aug 12, 2014 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book