Tisdagarna med Morrie

By Mitch Albom

Like Tisdagarna med Morrie ?

''En gripande, livsklok betraktelse, såld i miljonupplagor.'' Aftonbladet Nr 1 på New York Times bestsellerlista ''Om du skall lägga pengarna på en enda bok i år - köp Tisdagarna med Morrie. Jag lovar: Du blir inte besviken.'' Dagbladet Mo Continue

''En gripande, livsklok betraktelse, såld i miljonupplagor.'' Aftonbladet Nr 1 på New York Times bestsellerlista ''Om du skall lägga pengarna på en enda bok i år - köp Tisdagarna med Morrie. Jag lovar: Du blir inte besviken.'' Dagbladet Morrie Schwartz var Mitch Allboms favoritprofessor, hans mentor och vän. På examensdagen lovar Mitch att hålla kontakten men det dröjer tjugo år innan han hör av sig. Av en händelse får han se sin gamle sociologiprofessor på teve; Morrie har drabbats av en nervsjukdom som långsamt förlamar hans kropp men inte hans sinnes briljans och inte hans lust att leva ända till slutet. Mitch beslutar sig för att besöka Morrie varje tisdag - precis som under studieåren. De samtalar om kärlek,äktenskap, känslor, förlåtelse, saknad och död. Deras pånyttfödda vänskap blir till en sista föreläsning fylld av visdom och erfarenhet, en lektion i konsten att leva. ''Den här boken är en kärlekshandling, en gemensam sådan från de två männen, professorn och hans elev. De för fram budskapen med en lätthet som endast det riktigt svåra mäktar. Framförallt ger den förtröstan och en stor glädje.'' Västerbottens Folkblad

Loginor Sign Upto write a review