Vi i villa

By Hans Koppel

| Mass Market Paperback | 9789170016493

Like Vi i villa ?

Du ser ut som du mår och du mår inte bra.
Långsamt börjar du sortera tankar, reda ut vad du har ställt till med, tänka igenom vad du riskerar.
Hon kommer att lämna dig.
Nej, hon kastar ut dig.
Du får flytta runt som en tonåring oc Continue

Du ser ut som du mår och du mår inte bra.
Hon kommer att lämna dig.
Nej, hon kastar ut dig.
Du får flytta runt som en tonåring och slutligen nöja dig med en tvåa i miljonprogram. Karriären följer av naturliga skäl samma nedåtgående spiral och snart sitter du med din dotter på avfarts-mcdonald's varannan helg.

Anders bor i villa med fru och dotter. Han har en älskarinna och spelar innebandy. Allting borde vara bra.

”Så vad är det som gör Vi i villa till en briljant liten roman? Med ett ord: tonträffen; den nästan kliniska effektivitet med vilken äktenskapets likstelhet ringas in … Med ett ord till: humorn; den fantasifulla precisionen i Anders cyniska beskrivningar av en hel samhällsklass moraliska bankrutt.” Expressen
”… fruktansvärt dråplig och vass … Det här är kärnvapenbestyckad villaångest.” Arbetarbladet
”Det är en obehaglig, bitvis skrämmande, men också rolig och underhållande bok …” Svenska Dagbladet
”… en läsfest utöver det vanliga och bör läsas av alla oavsett kön, inte bara av dem vars alltför billiga kostym luktar kvartalsvisa amorteringar och simpel grillolja.” Borås Tidning

Hans Koppel heter egentligen något annat. Han mår bättre än sin huvudperson.

• Mass Market Paperback 176 Pages
  • Publisher: Månpocket