Ändå inte försvunnen by Lasse Berg
Ändå inte försvunnen by Lasse Berg

Ändå inte försvunnen

Om sorg, tröst och att vara människa
by Lasse Berg

Illustrated or Penciled by Love Antell
( )( )( )( )( )(0)
Författaren Lasse Berg och hans fru Ingrid var ute och reste i Sydafrika när de fick telefonsamtalet som fullständigt raserade deras tillvaro. Dottern Linda, 34 år gammal, hade just förblött i parets lägenhet efter en fullständigt osannolik olycka. Efteråt kunde Lasse inte skriva en rad. Men två år senare, när Ingrid reste bort, satte sig Lasse vid datorn igen. Sorgens fördämningar rämnade, skrivandet gick inte att stoppa och sommaren 2018 fanns plötsligt boken där.

Ändå inte försvunnen är Lasse Bergs nedstigning i sorgen djupt personlig och ändå helt allmängiltig. Här får vi följa honom när han, genom minnet av Linda, försöker ta sig igenom det värsta en förälder kan råka ut för. Men det är också en typisk Lasse Berg-bok där han angriper sitt ämne genom att söka i människans ursprung. Att älska, mista, sörja och trösta kanske är det detta som gör oss mänskliga?

Lasse Berg har i decennier beskrivit världen för oss i böcker, tv-filmer, reportage och radioprogram. Han är hedersdoktor vid Lunds universitet och en uppskattad berättare och sommarpratare. Hans Kalahari-serie om människans ursprung har sålt i nästan 100 000 exemplar. 2011 blev han nominerad till Augustpriset för sin bok Skymningssång i Kalahari.

Have it in their library

Are reading it right now

Are willing to exchange it

Swedish

Publisher