Frihed by Jonathan Franzen
Frihed by Jonathan Franzen

Frihed

by Jonathan Franzen
(*)(*)(*)(*)(*)(3,687)

Patty og Walter Berglund var St. Pauls pionerer, de var først med alt det nye - økologi, social sensitivitet og inddragende børneopdragelse. Patty var den ideelle nabo, typen der kunne fortælle dig, hvor du kunne aflevere din batterier til genbrug, eller hvordan du fik de lokale myndigheder til at engagere sig i kvarteret. Hun var den misundelsesværdigt perfekte mor og Walters drømmehustru. Sammen med Walter - økojurist, pendlercyklist, 100 procent familiemand - gjorde hun sit til at gøre verden til et bedre sted. Men nu, i det nye årtusinde, har familien Berglund udviklet sig til et mysterium. Hvorfor er deres teenagesøn flyttet over til den aggressivt republikanske nabofamilie? Hvorfor arbejder Walter pludseligt for kulindustrien? Hvad laver rockmusikeren Richard Katz - Walters bedste ven og største rival fra collegeårene - stadig i billedet? Men først og fremmest: Hvad er der sket med Patty? Hvorfor har kvarterets tidligere lysende stjerne forvandlet sig til en utilregnelig furie?

Mens Jonathan Franzens roman Korrektioner var et ætsende familieportræt og en stor fortælling om kærlighed, handler Franzens nye roman om frihedens fristelser og byrder: ungdommens frydefulde lyst; de midaldrendes skrøbelige kompromisser; livet i forstæderne og USA's stormagtsgenvordigheder i Irak. Som også i Korrektioner fanger Franzen i Frihed suverænt sine personers kamp for at finde rundt i en forvirrende verden.

Frihed er en fuldendt roman om den måde vi lever vores liv lige nu og her.

Have it in their library

Are reading it right now

Are willing to exchange it

Danish

Publisher