Jeg dræber by Giorgio Faletti

Jeg dræber

by Giorgio Faletti
(*)(*)(*)(*)( )(15,390)
1,692Reviews76Quotations7Notes

»En psykopatisk seriemorder får hårene til at rejse sig mens siderne i debutromanen Jeg dræber vender sig selv ... en sand tour de force .. total overgivelse efter thrillerturen.«

- Bo Tao Michaëlis i Politiken

»Solid og intelligent underholdning fra start til slut«

- Euroman

I Monte Carlo, stedet for de rige og berømte, modtager radio-dj´en Jean-Loup Verdier et opkald fra en ensom mand som i radioen erklærer, at han planlægger at begå en forbrydelse. Samme nat bliver racerkøreren Jochen Welder og hans kæreste Arijane Parker, der er en berømt skakspiller, myrdet på grotesk vis. Begges ansigter er fjernet af forbryderen.

Efterforskningen foretages af politiinspektør Hulot, hvis søn døde som barn, FBI-agenten Frank Ottobre, der er en god ven af Hulot og som er på ferie i Monaco for at glemme sin kones død, men som uundgåeligt bliver draget ind i efterforskningen, den mentalt retarderede Pierrot, som har et talent for at finde livsvigtige spor i visse stykker musik, den amerikanske militærgeneral Nathan Parker, far til den myrdede Arijane, som styrter til Monte Carlo for at gennemføre sin egen blodtørstige menneskejagt efter morderen.

3 millioner solgte eksemplarer i Italien siden udgivelsen i 2003 siger mere end ord.

Have it in their library

Are reading it right now

Are willing to exchange it

Danish

Publisher