En sån där vidrig bok där mamman dör by Sonya Sones
En sån där vidrig bok där mamman dör by Sonya Sones

En sån där vidrig bok där mamman dör

by Sonya Sones

Translated by Ylva Stålmarck
1Review0Quotations0Notes
Och där pappan är en skit som alla älskar - alla utom Ruby.

Efter succéböckerna "Vad mina vänner inte vet" och "Vad min flickvän inte vet" kommer nu en ny, efterlängtad bok av Sonya Sones.
Ruby Millikens liv är fullständigt upp och ner. Hennes mamma har dött, och nu sitter Ruby på ett plan till Los Angeles för att träffa sin pappa för första gången. Han är känd skådespelare och bor granne med Cameron Diaz.

Men Ruby ger inte mycket för L.A. Hur ska hon klara sig utan sin bästis Lizzie och sin pojkvän Ray hemma i Boston? Ray som hon tror att hon kanske älskar men som plötsligt är väldigt väldigt långt borta. I Los Angeles finns bara avgaser och en snobbig privatskola där hon inte känner någon. Och så Whip Logan förstås, hennes värdelösa pappa som lämnade hennes mamma innan Ruby ens var född och som hon aldrig kan förlåta. Eller kan hon det? När mejlen från Boston blir allt färre tvingas Ruby inse att allt inte är vad det ser ut att vara.
SONYA SONES är en mästare på att förmedla stora känslor med små medel, och hennes prosalyrik går rakt in i hjärtat. Det här är en sträckläsningsbok med hög igenkänningsfaktor och glimten i ögat.

Has it in their library

Are reading it right now

Are willing to exchange it

Swedish

Mar 2012