Situació analítica by Manuel de Pedrolo
Situació analítica by Manuel de Pedrolo

Situació analítica

by Manuel de Pedrolo
( )( )( )( )( )(0)
Premi de la Crítica Serra d'Or (1972)

A "Situació Analítica", la confidència, que ens arriba directament de la boca del mateix interessat, és lliure i sense inhibicions, tal com la situació reclama. En aquest quart llibre de "Temps Obert", Daniel Bastida jeu al divan del professional que l'ha psicoanalitzat abans que ell, acabat de sortir de la Facultat de Medicina, pugui exercir una especialitat la pràctica de la qual exigeix un equilibri particularment afinat. Tota la seva experiència humana, condicionada per unes circumstàncies familiars i per un clima social i polític ben concret, s'aboca en una confessió plena de meandres, de pauses, de replegament, d'insistències i de repeticions reveladores que, al llarg de les sessions, van perfilant i definint un avatar de la condició humana; l'aparició i desaparició incessant d'homes i dones - familiars, amants, amics, coneguts - cadascun d'ells amb el ròssec de les seves vivències i preocupacions, posen al descobert actituds individuals i col·lectives, copsades mitjà de tot de petites peces que, reunides, van completant aquesta imatge del nostre país contínuament recreat, volum rere volum, per l'obra inconformista de Pedrolo.

Has it in their library

Are reading it right now

Are willing to exchange it

Catalan

1977