by Paul Auster
(*)(*)(*)(*)(*)(835)
3 de març de 1947: l?Archie Ferguson, fill de l?Stanley i la Rose, neix en un hospital de Nova Jersey. Aquest és l?únic fet immutable en la seva existència. A partir d?aquest moment, s?obren davant seu diversos camins, que el duran a viure quatre vides paral·leles, simultànies i independents; a créixer i experimentar de diferents maneres l?amor, l?amistat, la família, l?art, la política i fins i tot la mort. I a través de les múltiples trames íntimes de cada Ferguson, capítol rere capítol, ens endinsem també en l?ampli fresc d?uns anys convulsos en la història dels Estats Units.Què hauria passat si en algun moment crucial de la vida haguessis pres un camí diferent? A 4321, la seva primera novel·la en set anys, Paul Auster exposa algunes d?aquestes qüestions i ens convida a mirar a través d?un calidoscopi que ofereix quatre cares d?una mateixa història. Perquè tota tria, per insignificant que sigui, obre unes portes i en tanca d?altres. Però, i si hi ha més d?una sortida i tots els camins mereixen ser recorreguts?Enormement imaginativa i absorbent, d?una habilitat extrema pel que fa a l?arquitectura narrativa, 4321és un emotiu retrat d'una generació, un trànsit a la maduresa coral i universal, una saga familiar. Un inoblidable tour de force sobre els límits de l?atzar i el destí que, tal com s?ha afanyat a destacar la crítica, suposa un punt culminant en l?extraordinària carrera literària d?uns dels grans autors dels nostres temps. Tot un clàssic.

Anobians reading it right now

Followers Books Reviews
Recensire il Mondo